Strona główna
Marketing internetowy firmy z branży finansowej i ubezpieczeniowej – o co zadbać?

04.05.2023

Marketing internetowy firmy z branży finansowej i ubezpieczeniowej – o co zadbać?

Marketing internetowy firmy z branży finansowej i ubezpieczeniowej – o co zadbać?

Branża finansowa, czyli firmy oferujące różnego rodzaju produkty finansowe oraz ubezpieczeniowe, nie ma łatwego zadania, promując swoje usługi i produkty. Od samego początku musi wzbudzić zaufanie klienta, aby zdecydował się powierzyć jej swoje pieniądze. Musi też zbudować wizerunek eksperta w branży. Jest kilka sposobów promocji na to, aby danej marce udało się zdobyć większą liczbę klientów.

Przeczytaj również: Jak docierać z usługami edukacyjnymi do klientów w sieci?

Dlaczego warto mieć stronę internetową, oferując produkty finansowe?

Dobrze wypozycjonowana strona internetowa to wizytówka marki, która pozwala na:

Przeczytaj również: Co daje seo dla firmy transportowej?

  • promocję firmy, budowanie wizerunku eksperta i wiarygodności, co w branży finansowej i ubezpieczeniowej jest szczególnie ważne,

  • kontakt z klientami – są oni dobrze poinformowani oraz mogą się kontaktować z firmą za pomocą czatów na żywo czy formularzy,

  • prezentowanie pełnej oferty i dokładnych informacji ma temat poszczególnych produktów,

  • całodobowy, nieograniczony dostęp – zarówno do ofert, jak i informacji o marce,

  • dostępność statystyk, dzięki którym firma może dowiedzieć się dużo o zachowaniach klientów na stronie, ich zainteresowaniach i preferencjach,

  • konstruowanie lepszych, bardziej efektywnych ze względu na znajomość statystyk i odbiorców, kampanii reklamowych.

Wizytówka Google Moja Firma – dlaczego warto ją założyć?

Wizytówka Google jest bardzo ważną częścią promocji firmy w Internecie. Dzięki niej odbiorcy mogą dowiedzieć się takich rzeczy, jak wszelkie informacje teleadresowe, godziny otwarcia, opinie klientów, którzy zdążyli już wcześniej skorzystać z oferty. Jeśli prowadzisz działalność stacjonarnie, dzięki wizytówce Google klienci z łatwością Cię odnajdą. To też często pierwsze miejsce, w którym odbiorca spotyka się z marką, dlatego warto zadbać o jego kompletność.

Przeczytaj również: Jak promować firmę z branży usług rolnych w sieci?

Media społecznościowe – po co być na Facebooku i Instagramie?

Nawet w branży finansowej, stworzenie profili w Social Mediach będzie dobrym pomysłem. Korzyści, jakie płyną z posiadania konta firmowego w mediach społecznościowych to między innymi:

  • dotarcie do ogromnej liczby odbiorców,

  • lepsze poznanie potrzeb klientów,

  • zwiększenie rozpoznawalności marki,

  • bezpłatne publikowanie treści, a także płatne publikowanie reklam dopasowanych do konkretnych grup ludzi,

  • możliwość uczestnictwa w grupach o tematyce finansowej i poprzez wypowiadanie się tam, promowanie usług, jednocześnie budując wizerunek eksperta.

Promocja firmy na Facebooku czy Instagramie to jedna z lepszych i sprawdzających się w każdej branży form promocji.

Google Ads to system reklamowy, który pozwala na zdobycie pierwszych wyników w wyświetleniach, ale nie tylko. Można promować banery, poszczególne usługi, czy grupy produktów w różnych miejscach sieci. Zainwestowanie w tę formę promocji może przekładać się bezpośrednio na wyniki sprzedażowe, dlatego plan promocji firmy powinien ją zawierać.

Warto postawić na sprawdzone sposoby promocji, zwłaszcza w branży finansów i ubezpieczeń, gdzie liczy się zaufanie i wiarygodność. Zastosuj te formy promocji, a z pewnością zdobędziesz nowych klientów.